یه سری از برنامه هایی که باهاشون آشنا شدم shell ها بودن

در مورد  shell های مختلف و قابلیت هاشون خوندم و چند تا رو از جمله zsh  نصب کردم

بعد از مدتی کار به خاطر یه قابلیت خوب bash (وقتی دستوری رو غلط میزنی راهنمای نصب یا مشابهش رو پیشنهاد میده) تصمیم گرفتم برگردم bash ولی zsh روهم داشتم تا مدتی...

تو یه روز گرم و تابستانی وقتی می خواستم وارد tty بشم ... بعد از چک کردن رمز دوباره صفحه لاگینش می اومد ... ولی گرافیک بدون مشکل بود

خلاصه بعد از کلی سرچ کلی راه حل در مورد اینکه اگرر برعکس این اتفاق افتاد (گرافیک لاگین نمیشد ولی tty چرا) چیکار کنیم بود و من همه رو انجام دادم (اکثرا یه فایل از پوشه هوم رو باید دیلیت می کردی) ولی بازم تغییری نکرد

بعدش تصمیمی گرفتم یه یوزر دیگه بسازم و با اون هم تست کنم... یوزر تست رو ساختم و با خوشحالی زیاد اون بدون مشکل کار میکرد ولی به یه نکته بر خوردم... دیدم shell اولین چیزی ه که بعد از لاگین میاد و مال من احتمالا شل م خراب شده

گفتم zsh رو نصب کنم دوباره شاید درست بشه و در کمال تعجب درست شد

وقتی zsh نصب بودلاگین میشد ولی خود zsh به عنوان shell پیش فرض می اومد

اولین گمانم این بود که bash خراب شده پس پاکش کردم و دوباره نصبش کردم (خود اوبونتو هم تعجب کرد و ازم خواست عین عبارت :‌yes im sure ...  رو تایپ کنم)

وقتی انجام شد فهمیدم که اون مشکل نبوده و با مفهوم shell پیشفرض آشنا شدم... ظاهرا تو تنظیمات یه قسمتی هست که آدرس اجرایی shell  اصلی و میدی و در مورد مسکل من... شل اصلی zsh بود بدون اینکه نصب باشه ... پس عوضش کردم و تصمیم گرفتم هیچ وقت zsh رو نگذارم روی تنظمیات پیشفرض!

به این صورت بود که مشکل login loop in tty حل گردید