به عنوان یه کاربرجدید دنیای متن باز بارها سروکارم به GitHub خورده بود و خیلی وقتا برنامه ای رو ازونجا طبق آموزش clone میکردم و کامپایل و نصب و ..

تا این که یه روز که می خواستم یکی از برنامه های جدیدم رو برای یه دوستی ارسال کنم  بازخورد بگیرم گفت چرا برنامه ات تو GitHub نیست واین جمله چند ساعتی فکرم رو درگیر کرد که چرا من بلد نیستم از گیت و گیت هاب استفاده کنم...

بالاخره عزمم رو جزم کردم و تو وب پارسی :) سرچ کردم و چند تا آموزش خوب پیدا کردم مثل مال زومیت و .. ولی ازونجا که فرق گیت و گیت هاب رو هنوز نمی دونستم نمی فهمیدم چی میگه!

برخلاف عادت همیشه که متن آموزشی رو به فیلم ترجیح میدم  رفتم سراغ ویدیو های جادی جان ولی ناراحت بودم که باید کلی فیلم دانلود کنم و کلی وقت بگذارم ولی وقتی طول ویدیو ها رو دیدم خیلی خوشحال شدم!! هر آموزش حدود ۱۰ دقیقه و این عالی بود

شروع کردم به دیدن ویدیو ها و تا همشون رو تموم نکردم نتونستم دست بکشم و.. درسته در آخرش اگرچه من کاملا به گیت مسلط نبودم(به عقیده جادی همه همینطوری هستن) ولی می تونستم کارهای اولیه رو که نیاز داشتم(حتی کمی بیشتر) باهاش انجام بدم

بعد از اون چند تا از برنامه هام رو تر و تمیز کردم و تو چند repo قرار دادم

لینک آموزش گیت جادی از فرادرس :‌ این لینک

لینک گیت هاب من :‌این لینک