بعد از نصب اوبنتو و کمی که هیجانم خوابید گفتم که خب حالا چطوری به فایل هام دسترسی داشته باشم...؟

این سوالی بود که برای جوابش...

وقتی وارد disks شدم دیدم که یادم رفته بعد از نص اوبونتو هارد های دیگه رو به مادربرد وصل کنم بعد از خاموش کردن وconnect کردن شون دیدم که نشون میده ولی برای استفاده باید mount ش کنی

انجامش دادم و سریع بود و همه چیز به خوبی جلو رفت و به فایل هام دسترسی داشتم ولی مشکل اینبود که فقط دسترسی خوندن داشتم و نمی تونستم چیزی اضافه یا کم کنم ولی از هیچی بهتر بود

در مورد ntfs تحقیق کردم و فهمیدم که متن بسته هست و کسی نمیدونه دقیق چطور کار می کنه پس این درایور به طور تجربی نوشته شده و تضمینی نیست همیشه درست کار کنه برای همین به طور پیشفرش روی حالب خواندن ه که اطلاعاتی رو از بین نبره و ..

با کمی سرچ دیدم که نگرانی وجود نداره وخیلی ها استفاده می کنن سال ها بدون هیچ مشکلی

یه روز هارد اکسترنالم که اونم ntfs بود رو وصل کردم و در کمال تعجب دیدم که میشه روش نوشت

فهمیدم که بعله... من یه کاری کردم که درایور های داخلیم غیر قابل استفاده شده و با کمک دوست خوبم گوگل ... ظاهرا مشکل با fast startup ویندوز ه وقتی اون روشن باشه درایو ها غیر قابل تغییر میشن و این مشکل هم حل شد

مورد دیگه که میخوام توضیح بدم تا مطلب خیلی کوتاه نباشه درمورد دشتیبانی از زبان فارسیه

زبان فارسی به صورت پیشفرض هست و وقتی اضافه می کنی خیلی هم خوب کار می کنه ولی ایرادش اینه که نمیشه جای دکمه ها رو تغییر داد مثلا حرف معروف " پ" جابه جا شده و علامت های زبان(مثل ویرگول و تشدید و .. هم به کل جابهجا شدن برا همینه تو این متن از هیچ کدوم استفاده نشده :دی)