آره قبوله من کسی نیستم که بخوام در این مورد مطلب بنویسم و عنوان مطلب زیادی بزرگ‌ه برای من ولی دلم می خواد یه دغدغه رو باهاتون به اشتراک بگذارم

اگه هدف نوشتن، به اشتراک گذاشتن نیست پس چیه ‌؟

 همون که می‌دونید حجم محتوایی که تولید و منتظر میشه(به دلیل سهولت به اشتراک گذاری) خیلی بالاست و انسان مدرن ما هم دلش به کم راضی نمی‌شه و دوست داره همه چیز رو بخونه و بدونه ولی زمانش محدوده مونده بین سیل عظیمی از مطالب خوب و بد

پس این چه نتیجه ای رو میده ؟ "سطحی نگری!"

در واقع دیگه مغز مطالبی‌که چشم می‌بینه رو نمی‌خونه، صرفا رد می کنه یا نهایتا توی متن دنیال چند  تا" کلید واژه" می‌گرده

خود شما چند بار شده تو ویرگول مطلب تون رو یه نگاه سطحی انداختید و فکر کردید که خوندیدش ولی رسما چیزی به دانسته‌های شما اضافه نکرده ؟

در مورد بالا و پایین رفتن تو  تایم‌لاین توییتر(و اینستا) هم که چیزی نگم بهتره

تا اینجا همه فرض ما بر این بود که محتوای تولید شده بالاترین کیفیت رو داره و فقط مخاطب ما سطحی‌نگر شده ولی بیایید کمی جلوتر بریم (عمیق تر بشیم!) نویسنده ای که می‌دونه مخاطبش قراره نوشته‌اش رو یه نگاه سطحی بندازه، چقدر حاضره برای نوشته‌اش وقت بگذاره ؟‌یا اگر وقت بگذاره چقدر اون وقت رو مفید می‌دونه ؟ واقع بینانه  اگه بخواد کاری کنه که مطلبش بیش‌تر دیده بشه به جای بالا بردن کیفیت، کلیدواژه های دلخواه شما رو توی متنش اضافه می‌کنه تا شاید اسکرول کردن‌تون تا پایان نوشته چند صباحی بیش‌تر طول بکشه

آیا راه حلی دارم ؟ راه حلی قطعی ندارم(البته هنوز) ولی چیزی که به ذهنم می‌رسه و تا حدودی خودم عملیش کردم رو بیان می‌کنم :

مطالبی که جلوی چشم تون قرار می‌دید رو گزیده تر انتخاب کنید تا مطالب کم‌تر ولی مفیدتری داشته باشید

حالا این هم می تونه چک کردن سایت های کم تری باشه، هم فالو کردن افراد کم‌تر و غیره و غیره که بسته به آدات مجازی‌تون می‌تونه متفاوت باشه


پ.ن‌: صرفا دغدغه شخصی‌ام بود و خیلی طبیعیه باهام موافق نباشید(در واقع خوشحال میشم خواننده عمیق داشته باشم) و از شنیدن نطراتتون خوشحال می‌شم

پ.ن۲:‌  بازم می‌گم راه حل قطع ی به ذهنم نمی‌رسه و پیشنهاد ه صرفا


ممنون که عمیق خوندید، شاد باشید و خندون